Deel 2: Ik vertrek - Reisverslag uit Goes, Nederland van Reinbert Flipse - WaarBenJij.nu Deel 2: Ik vertrek - Reisverslag uit Goes, Nederland van Reinbert Flipse - WaarBenJij.nu

Deel 2: Ik vertrek

Door: Reinbert Flipse

Blijf op de hoogte en volg Reinbert

07 Juli 2014 | Nederland, Goes

Daar is 't dan. De dag die je wist dat zou komen is eindelijk hier! Vandaag vertrekken we op reis. Na al die tijden van voorbereiding is het zover. Aangezien ik in het vorige deel nog niet veel had verteld over de reis zelf, doe ik dat hier nu.

Vanavond om 20:15 vertrekt ons vliegtuig vanaf Schiphol. Met Estonian Air vliegen we via Tallinn in Estland naar Moskou. Een paar maanden terug werd bekend dat er geen snelle overstap in Tallinn zou zijn. We komen om 23:30 in daar aan en moeten dan de nacht doorbrengen op het vliegveld. De volgende dag om 08:05 vliegen we verder en landen om 10:45 in Moskou.

Na 3 dagen Moskou stappen we in de trein richting Tasjkent. Deze treinrit zal bijna 3 dagen duren, het is een reis van 3315 kilometer door Rusland, Kazachstan en uiteindelijk Oezbekistan. Op het bijgevoegde plaatje is het enorme schema van die trein te zien. In totaal gaan we zo'n 2 weken rondreizen in Oezbekistan langs verschillende steden; Tasjkent, Samarkand, Buchara, Urgench en Khiva. Hierna gaan we weer terug naar Tasjkent om naar Almaty in Kazachstan te gaan. In alle plaatsen blijven we een paar dagen. Vervolgens gaan we richting China. De eerste grote plaats in Ürümqi, moslim-China. Daarna gaan we langs het Terracottaleger in Xi'an en eindigen in Hongkong. We gaan daar ook nog even een kijkje nemen in Macau, het Las Vegas van China.

Op 9 augustus vliegen we terug met Royal Jordanian. Er is een korte landing in Bangkok voor brandstof. Hierna gaan we door naar Amman in Jordanië, waar we dan 10 augustus om 05:15 aankomen. In Amman hebben we ruim een dag om de stad te zien (bij te slapen in het hostel). 11 augustus op 11:35 vertrekken we richting Schiphol. Dezelfde dag om 15:35 zijn we dan weer thuis.

Dat was kort het reisplan. De spullen zijn gepakt en de reis kan zo beginnen. Gisteren ben ik uit Goes al naar Amsterdam vertrokken, bepakt en bezakt. In Goes zitten mijn moeder en Maurice midden in de verhuizing. Het is een gek idee, ik vertrek op reis uit het ouderlijk huis en kom terug in hun nieuwe huis. Het zal een vreemde thuiskomst worden. Maar zover is het nog lang niet, de reis moet nog beginnen!

Straks vliegen we dus eerst naar Tallinn, waar we op het vliegveld moeten slapen. Ik ben benieuwd of we daar een oog dicht kunnen doen. We slapen de rest van reis in hostels of treinen, behalve in Moskou. Een kennis die in Moskou werkt, wil ons graag onderdak bieden. Dat is best leuk, want zo zie ik eindelijk zijn appartement en omgeving waar ik al veel over heb gehoord. Moskou zelf lijkt me ook mooi. Ik hoop dat we in die paar dagen zo veel mogelijk van de stad kunnen zien, de bekende dingen vooral. Ook zullen we woensdag moeten zoeken naar een plaats waar we Nederland kunnen zien voetballen in de halve finale. Dat zal dan wel een latertje worden, want in lokale tijd begint de wedstrijd pas om middernacht.

Zo, op naar Schiphol! Ik zal zodra ik genoeg informatie heb om een blog te schrijven (waarschijnlijk zeer snel) op zoek gaan naar een mogelijkheid om dat hier te delen.

Tot snel!

  • 07 Juli 2014 - 14:39

    Lorenzo:

    Vergeet je tandenborstel niet. :-)

  • 08 Juli 2014 - 10:01

    Lenja:

    Gisteren was het zover, op Schiphol hebben we jullie uitgezwaaid samen met Sophie, Anne, Jo (papa), Maurice, Lenja en nog iemand van SIB (ben haar naam ff vergeten...sorry).
    Vanmorgen sms dat jullie nog in Talinn op het vliegveld zaten te wachten voor de overstap naar Moskou....pffff pittig nachtje denk ik. Veel plezier in Moskou en doe Gerben de groeten.
    liefs, Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Reinbert

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 8339

Voorgaande reizen:

07 Juli 2014 - 11 Augustus 2014

Zomerreis Azië

Landen bezocht: